Monday, December 10, 2012

048. Jumaat is Submission Day!



aku tak mahu orang lain rasa sakit seperti apa yang aku rasa.

sakit sangat.

...

Sekarang aku faham rasa seorang ibu, bila mana sentiasa mahu yang terbaik untuk anaknya.
Biarlah ibu kurang itu ini, Biarlah ibu rasa yang pahit duri, Biarlah ibu dipandang buruk hina,

Asal anak,

lebih, cukup pakai, gembira, manis senyum, cantik.


Ah ibu.


Ayah juga begitu.



...


Sedang sibuk menatap drawings, masih sempat terfikir,

Kalau tiba-tiba,
dapat panggilan, mak/bapak suddenly GONE.

Allah.


Benar kata kawan aku, Diana Zainal ;

it is not about when we lose something, only then we realize, we are losing it.
It is whether, we are prepared to face it or not.

Because somehow, memang kita semua tahu, tiada yang kekal di dunia ini.

Doa aku untuk kau, Diana. Kau wanita tabah. Doa ku untuk ayah mu yang bersemadi dengan aman, dan sentiasa aku pandang tinggi.




...



Nah, dua lagu yang paling menyentuh hati aku, sampai bila-bila.

Lagu wanita , antara lagu lagu pertama yang menggerakkan hati dan langkah lebih kurang dua tahun lalu, lagu yang terlalu aku ingin rapat kedapkan ke hati, dan moga untuk kalian juga, wahai pembaca yang , bersifat, berjiwa wanita :)


Lagu irhamna pula, mengingatkan tentang walaupun berduyun dosa, dan saban hari makin bertambah duyunan dosa itu, Allah tetap sentiasa ada. Sentiasa!


1. Irhamna. Opick
2. Wanita. Dehearty



...


Ingat mahu hibernate lama-lama, tapi ramai pula buah hati yang bertanya.
Maka aku jawab, sabar ya, hati ini perlu dijaga.


Menulis itu perlu dicuci semula niatnya.



:)

p/s :  title post sekadar ingatan buat diri sendiri that I HAVE A FINAL PROJECT THAT I SHOULD FOCUS ON !


Salam alayk wbt.

No comments: