Saturday, December 8, 2012

046. Do you have someone else?


Salam alayk wbt.

Beberapa malam lepas, hati berat sekali
padahal aku baru balik meeting hampir ke 2 pagi.

Pelik, masih ada masa lagi terfikir tentang hati.
Sungguh aku pelik.

Aku ke katil. Konon mahu tidur.
Tapi tak berjaya.
Aku ke telefon.

Lantas mendail "Rumah"

Mak dah tidur.
Lalu, entah apa masuk rasuk ke aku, jadi laju mengadu luah rasa ke bapak.
Bapak diam sahaja di hujung talian.
Ah tentang hati anak perempuannya.
Bapak. Comel.
Sangat.

"Pak. Nana rindu kawan nana"

"Kawan yang mana?"

"Kawan yang jauh"

"ohhh"

"But its a NEVER for me to tell dia. So, I tell you pak"

bapak tersenyum di hujung talian.

dan banyak lagi perkara kami bualkan.
Malam itu aku lega, dan tak sangka air mata mengalir lagi.
Tapi kali ini aku rasa terharu.
Kerana aku tahu, aku punya tempat terbaik untuk mengadu.

Pada orang - orang tersayang , pada orang - orang terhebat , dan semestinya pada si Ilahi yang bila sahaja aku mula merapuh, di tikar sejadah itu juga segalanya diruntunkan. Terima kasih tuhan.

Biarlah hanya doa yang menjadi penghubung segala hati.

...

sakit sungguh hari ini.
mungkin Allah nak bagi bersyukur nikmat sihat yang selama ini dia beri dan aku lupa to say thanks

yeh.


Alhamdulillah.
2 impromptu events dah pun berlansung.
Rasa nak menjerut diri pada waktu itu.
Alhamdulillah, team sangat hebat.
We managed to pull thru :)


Tugas dunia, tidak henti.
Tugas akhirah, harap ikut laju sama.


Semalam pulang ke bilik, bersama si teman baik, Qurratu Aini...

Senyap seketika dalam kereta, bila dia tiba-tiba bersuara

"Mkay, do you have someone else?"

sampai dua kali diulang soalan itu.

aku tergelak.

"No. I don't have anyone else, yet . I have Allah , Qurrat"


Entah kenapa, yakin lidah aku laju menuturkan ini.

Terima kasih, kini mungkin sudah mampu sedikit leret-leretkan senyum jujur dari hati.

Allahurabbuna, pimpinlah hatiku ini. Jangan kau beri aku peluang, untuk membuka hatiku ini buat sesiapa.
At least, not for the meantime.

I am having hectic life now. Alhamdulillah.
dengan tanggungjawab sana sini.

And that is what I should have my focus on more.


untuk aku, untuk dia atau sesiapa sahaja, itu Allah yang jaga.


"Awak jangan risau, lelaki yang baik untuk perempuan yang baik"

"Tapi kak, kita jahat. tak pernah baik. I am struggling days and night kak"

"So, begitulah juga dia. Orang itu pun tengah struggle nak baiki dirinya juga"

"Maybe. EnsyaAllah. Tapi, kita nak fokus pada kita dulu kak. Biarlah orang itu, Allah rahsiakan siapakah. Entah, kita mati dulu, sebelum sempat berfikir soal hati"

"You will be fine , adik"


Kak Amira, cantik sungguh bahasamu memujuk aku dalam sayu malam itu


:)




Seminggu saja , lepas itu, studio dah habis!

wohaaaa


Salam alayk wbt.

No comments: