Saturday, October 20, 2012

024. Getting Clearer.



"As a friend and your reader once in awhile, fna nampak awak as someone yang sangat delicate and sangat woman betul, your emotions shown. So mungkin in tarbiyyah dari DIA untuk buat awak jadi emotionally strong" , Fna Ishak.

...

Salam alaykum.

Di satu sudut hidup, aku bersyukur dengan apa yang aku lalui,
pengalaman yang aku kendong,
ingatan yang aku hargai,
dan segala rasa yang aku simpan rapat-rapat,
semuanya bermakna.

Kini, entah mungkin Allah siapkan aku dulu,
kerana dia mahu aku bantu kawan-kawan yang lain.
Bila mana tiba-tiba segerombolan manusia datang,
menjadikan aku bahu mereka,
menjadikan aku telinga mereka,
mendengar kisah yang dirahsia balik senyuman itu.

Aku jadi terkaku.
Ada yang kisah nya begini, ada yang kisah nya begitu.
Alhamdulillah.

Biarlah kata aku kepada mereka, bukan omong kosong,
Biar bukan isinya emosi, tapi berisi mantap memenuhi ruhi.

Aku sendiri masih membina kembali perisai diri.
Menyambung lopong-lopong diri.

And these people help me a lot.
To gain back my strength.
To pat my shoulder back, It's okay to be tested. Because somehow, semua orang pun diuji.
Dulu aku kira, aku paling terpuruk.
Rupanya, lagi banyak kisah yang belum dihebah dari manusia lain.



Aku bertanya pada seorang kakak tentang perihal aku,
Segala mana tentang hati, seakan sudah tertutup,
dan aku pun bukan jenis mudah ber-crush.
Aku seakan takut, mungkin aku sudah menutup segala peluang,
bila ada yang ajak berborak di ruang maya, aku cepat-cepat menjauh.
Alasan menimpa-nimpa aku berikan.

Bukan apa, maaf ya rakan rakan berjantina adam.
I am traumatized.
And, now I only cherish those who are close to me.
Very close. Studiomates, Schoolmates and etc.

Untuk aku membuka ruang baru, mungkin perlukan masa.
Dan masa itu adalah sesuatu yang subjektif.
Mungkin nasihat kat Nurul, belum boleh diguna pakai lagi,
"Mkay kena cuba buka hati awak."



Biarlah aku begini.
Aku bahagia begini.
Aku terhibur melihat rakan-rakan tersenyum gembira.
Aku rasa tenang melihat mereka.
EnsyaAllah.



dan percayalah, kekuatan itu bukan boleh dipinta dari atas katil saja,
You have to work for it.
Go outside.
Do activities.
Husnudzon.



Allah, thank you. I know YOU are always with me. Thank you for putting me thru this wild journey, and finally let me out of it. Biarlah, jika dia mahu membiarkan segalanya tergantung, akan tiba masa, segala rasa akan hilang dan aku mungkin akan terus berlalu dan terbang menjauh.



Moga kalian bahagia.


"The problem with you is, you never appreciate. And if you do appreciate, you never show a slightest appreciation, not even with a simple thanks. Because that shows efforts. At least. So , it is hurtful. And it has to be stopped"


Wasalam.

No comments: