Friday, January 25, 2013

064. Simpan itu lebih istimewa.


Salam alayk wbt.

Tenang sungguh pagi Jumaat ini. Mungkin ye, sebab semalam Maulidur Rasul. Or Its just me or the day itself.
Pagi ini menegur kawan baik di Germany. Rindu.

Aku ni jenis yang bila rindu, simpan.
dan I do appreciate quality time spent together walaupun sedikit. Tapi precious. Bermakna.
Macam, aku lebih suka borak privately with people, for serious matters rather than tegur di mana-mana.
atau
Aku bukan lah juga jenis yang akan sentiasa bertanya khabar, bercerita sana sini.

I'd prefer everything to be done in such "special" ways. Cara rahsia, tapi istimewa.
Bagi aku, sesuatu yang istimewa itu bukan sesuatu yang dimegah-megahkan.

Hanya aku, yang tahu dan tuhan yang beri rasa itu.

Alhamdulillah.

For great friendship Allah has bestowed upon me dengan manusiawi yang indah rupa bentuk diri dan hati
dan
Family, for their endless love.
dan
Atas segala nikmat yang tak mampu didustakan.


Dan kadang-kadan aku sangat terharu dengan manusia yang sanggup beri effort to show some love and appreciation. Iyelah, semua orang dalam dunia ada "hal" masing-masing, but somehow some little beautiful creatures on earth tetap sanggup spare some of their time yang super padat, just to be with their orang tersayang. Tak kisahlah, kawan ke,  family ke. Indeed, kalaulah aku mampu sebaiknya bahagikan badan dan masa untuk semua, akan aku buat. Mungkin dengan cara itu, baru terbukti kasih dan sayang ?

Ah literal .

Its just, aku ingat kau dalam doa aku. dan kau sentiasa mendoakan kebaikan untuk aku. Mungkin itu lebih manis? Di Masyhar nanti, kita boleh lihat dalam rentetan ulang tayang perilaku kita semua kan? Biarlah rahsia sekarang.

Kelakar betul bila aku ajukan soalan pada orang-orang,

"Kau baca blog aku tak?"

dan dijawabnya , "Dulu baca lah. sekarang tak. Kisahnya manjang sedih je"


Aku tergelak. dan aku bilang semula,

"Sabarlah. sabarlah. Nanti ada lah kisah bahagia. gembira. Ahah. Allah tahu semua. Chill k"


Biasalah manusia, ada benda yang dia kongsi pada orang. Ada benda yang dia simpan sendiri.

Sebab tu sayang.



Alhamdulillah. rasa ringan hati bila pagi tadi bangun.
Rasa dah lepas dan luah segala pada yang selayaknya.
Nak diluah pada orang pun, ditapis-tapis.

Agar tak terlalu.

Manusia, secuba mana pun dia untuk membantu, they will never get the true meaning of your words.
Allah juga yang tahu.

Dengan beban beban dan fikiran tentang amsa depan, aku letak pada Dia.
Arahkan aku pada yang baik pada DarjatNya.
Kalau yang elok itu ada dekat dengan ku, maka permudahkanlah jalannya.
Kalau yang elok masih jauh dengan ku, maka persiapkanlah aku sebaiknya.

After all, life is a journey kan?

Our problems will stop when we die. Itu lah garis penamat manusia di dunia. Tapi selepas itu, what hold us next? Maaf lah, reading my blog dah tak seperti blog anak anak yang ditarbiyyah lain. Mungkin cara aku berbicara lebih senang begini.

Nanti ye, bila ada idea nak bermadah puisi bagai. Entahlah, mungkin sekarang, mahu disimpan semua rasa itu untuk sendiri kot.

:)


Jaga diri, dan ini ada buah tangan. Kisah seorang mujahidah yang matinya cukup tenang. Segalanya dipandang baik dari sisinya. Dia tahu dia sedang diuji tuhan. Dan kerana syurga itu terlalu mahal, hanya orang sepertinya yang diuji dengan sebenar-benar iman. Ah cantiknya iman awak ya ukhti. Kuatnya kebergantungan awak padaNya ya ukhti. dan,

baiknya sangkaan kau sentiasa pada Ya Rabb, walaupun tubuhmu longlai dan akhirnya menghadap Ilahi jua.


Kisah Hajar.


oh, terlupa :)

ihik, kalau sayang pada nabi, bukan sehari dua. hari-hari kena tunjuk. Just follow his Sunnah. Just keep on Selawat. dan inilah cinta yang tidak akan mati. 



Salam alayk wbt.

No comments: