Tuesday, November 13, 2012

034. Perempuan Kuat.


Assalammualaikum wbt.

Sihat?

EnsyAllah harap semua sihat. rohani jasmani hati.

As the days went by, aku belajar banyak dari kisah-kisah orang.
dan aku kerap kali terinspirasi dari kisah-kisah wanita gagah yang sentiasa berjuang walaupun hatinya melayu, tapi semangatnya kental.

Subhanallah.
Aku kagum.

Mana entah kuasa sakti adi perwira itu muncul dalam celah tubuh lemah manusia yang bernama "PEREMPUAN"?


Itu lah paling aku harapkan. Kekuatan adi perwira sakti, kalau bukan kayangan, cukuplah bumi.

Aku mendengar, melihat kisah cerita masyarakat lain. Pelbagai rentak irama.
Dan aku terduduk, lantas bersyukur,

"Ya Allah, ujian aku tidak seteruk mereka. Bahkan mereka lebih payah. jenuh. tapi, tetapi tinggi keyakinan dan kelajuan langkah mereka ya"


Benarlah, bila kita di takat emosi paling rendah, takat kebergantungan kita pada tuhan paling tinggi kan?

Manusia. begitulah fitrahnya.



Baiklah. Doakan saya baik-baik yah. Awak pun juga begitu.

Kenangan 11.11.12

*yes, this is unlisted video. Not public.



Tarik nafas, dan mulakan langkah.

"I am a lady, educate me, teach me, be wise to me, Thru a lady, you will create a better Ummah, remember that. Sehebat mana pun wanita itu, letak nya masih di bawah jaga ayahnya. Di tepi kasih suaminya"


:)

No comments: